
Pieter Van Leugenhagen
Pieter Van Leugenhagen is als ondernemer en marketeer van alle markten thuis en heeft een voorliefde voor ervaringen gebaseerd op beleving. Als mede-oprichter en International Growth Director van Yondr is hij de drijvende kracht achter VR (virtual reality)-marketing in Antwerpen, Amsterdam, Ibiza en New York.
Yondr produceert wereldwijd 360°-video’s en VR-beleving van hoge kwaliteit voor een groeiende gemeenschap ontwerpers van virtuele realiteit. Pieter is een echte fan van immersieve marketing waar alles draait rond 'beleving'.
Pieter begon zijn loopbaan bij MTV en, voordat hij zich op virtuele realiteit toelegde, bekwaamde hij zich in public relations en digitale media. Vóór de oprichting van Yondr in 2014 had hij reeds een succesvol digitaal agentschap, Commefort. De afgelopen jaren heeft hij ondernemingen zoals Volvo, Barco, L’Or Espresso, New Balance, Nike, EY, Radisson Blu, Plan International, Adidas en vele andere geholpen om virtuele realiteit om te vormen tot een tastbare en kostbare commerciële tool.
Pieter concentreert zich nu hoofdzakelijk op de lancering van VRTL, een online educatieplatform voor het maken van VR-video’s. VRTL helpt studenten en professionals om hun storytelling uit te breiden met virtuele realiteit. VRTL biedt uitgebreide cursussen, een overzicht van reële case studies en een onlinegemeenschap en wil uitgroeien tot een voorloper in het snel evoluerende domein van de virtuele realiteit.
In zijn talk vertelt Pieter over zijn loopbaanontwikkeling, waarom er risicokapitaal nodig is om voluit deel te nemen aan een opkomende bedrijfstak en waarom het belangrijk is om te blijven zoeken naar wat je graag doet in het leven. Je werkt het grootste deel van je leven, en pas als je werk je passie is, kan je het goed doen en er voldoening uit halen.